' 14 juni - vardagen.


var länge sen jag skrev här men som sagt så kommer jag att skriva när jag vill.

men dagarna rullar på just nu iallafall. har inte fått jobba så mycket senaste tiden
så jag har mest varit med pontus på jobbet och fixat lite här hemma.
vi köpte spjälsängen förra veckan och vi kunde inte hålla oss så nu är den uppe,
bäddad och klar. den står där och är så fin♥
har rensat här hemma så alla andra bebis-saker får plats nånstans. har tvättat,
strykt och vikt alla bebiskläder vi har fått och köpt hittills också, dom är så fina!

önskar att vi kunde få tag i en större lägenhet, visst det går att bo här även när
vår bebis kommer ut men det är jobbigt att bo högst upp och det börjar bli ont om
plats och det vore skönt om man hann flytta innan hon kommer.
önskar att hon hade haft ett eget rum direkt som jag kunde fått göra iordning nu,
hoppas verkligen på att vi hittar en lägenhet snart som vi vill ha.

det tog ju ett tag innan jag kände några sparkar eller rörelser men nu känner jag när
hon rör på sig och sparkar varenda dag, pontus har också känt det och hon ligger
och sparkar nu också faktiskt, så himla mysigt!♥
vi har fått låna en "angelsounds" utav pontus syster så vi har lyssnat på lillans hjärtslag
också, önskar att jag kunde lyssna varenda dag, finns inget bättre än att höra henne!


ja, förutom allt underbart med vårt lilla hjärta så har det varit ett par tuffa dagar den
senaste tiden. har saknat och tänkt på mamma väldigt mycket. ibland så slår det liksom
bara till och man inser att hon inte är här längre och det gör så ont. jag kan inte förklara
hur ont det gör, man bara ligger och gråter och önskar att man kunde få vakna upp,
att hon var här och att allting är som det var. man blir så arg för att det är så orättvist.
allt jag vill är att få träffa henne igen. eller bara få se henne eller höra hennes röst.
bara kunna få ringa till henne och bara få ett ynka sms av henne.
jag vill bara hålla hennes hand, krama henne eller vara i hennes famn.
hon var så ung, det är så fel, hon borde ha fått levt så mycket längre, fått vara med om
så mycket mer.

hon borde ha fått blivit mormor. att min dotter inte kommer ha sin mormor här, att hon inte
kommer att känna henne gör så ont. hon kommer aldrig att få veta på riktigt eller uppleva
vilken  underbar mormor hon skulle ha haft. jag kommer att berätta för henne men jag önskar
att hon kunde fått växa upp med sin mormor här. jag önskar att min mamma hade hunnit fått
vara mormor, att hon fick se sitt barnbarn växa upp, att få se mig som mamma.
jag behöver ha min mamma här och min dotter behöver ha sin mormor här, det gör så ont.
det är jobbigt att vara gravid och inte kunna prata med sin mamma om allting. 
mamma har alltid älskat barn och var så duktig med barn, hon längtade efter att bli mormor
och jag önskar att jag hade kunna fått dela det här med henne, är så ledsen över att jag inte
kan det. är glad att jag har min moster som är som min  extramamma, som är den jag vänder
mig mest till nu när mamma inte är här. jag har också min svärmor som är världens bästa,
som jag kan prata med. men jag önskar verkligen att mamma kunde fått vara med om det här.

jag skrev det förut och jag skriver det igen. jag är världens lyckligaste samtidigt som jag är otroligt olycklig. det är mycket nu. dagarna går upp och ner, tankarna snurrar omkring, jag är hormonfylld.

blandat och osammanhängande inlägg, så får det bli.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Michaela! Din mamma har säkert fått träffat lilla prinsessan, hon har säkert hållt henne i sin famn. De är säkert hon som sänt henne till er. Din mamma finns runt omkring dig. Prata med henne hon hör dig och ser dig! Kramar/ Sandra

2012-06-14 @ 21:25:16
Postat av: Din moster<3

Så underbart att läsa vad du skriver, älskade Michaela! Moster finns här, dag som natt för dig och lilltjejen! Älskar dig<3

2012-06-14 @ 21:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback