' 26 juni 2012 - graviditeten.


jag har haft en ganska lätt graviditet. jag mådde ganska så illa i några veckor i början,
mest på kvällen när jag skulle sova och när jag åt nånting. men jag spydde bara en enda
gång så jag tycker att det är ganska lindrigt fast det var riktigt jobbigt att må illa när man
ville sova.
riktigt trött var jag en period i början också, sov flera gånger om dagen men annars så har
jag som sagt hittills haft en bra graviditet. jag mår bra för det mesta och lever så gott som
"vanligt" vilket kanske inte är bra hela tiden, jag borde nog egentligen ta det lite lugnare
och vara mer försiktig med allt för ibland blir jag helt slut utav saker som jag gör och ryggen
känns som att den ska gå av när som helst och det blir säkert tuffare i slutet av graviditeten
om jag inte börjar ta det lugnare snart. men jag mår ju bra och det är väl därför man tror
att jag kan göra saker likadant som innan jag var gravid. 

graviditeten har ju sina baksidor den också, även om det är värt det.
men ja det kommer ju dagar då man bara vill ligga i sängen för att man har växtvärk,
sammandragningar, foglossning, ont i ryggen eller bara är allmänt trött och sliten.
sen har man ju hormorner som gör att man kan bli ledsen, sur, arg och irriterad bara sådär,
huxflux. man kan få för sig saker som säkert inte alls stämmer och man kan börja gråta för
ingenting.

kroppen förändras ju en hel del också. man blir större, inte bara magen utan låren och
rumpan också. vissa dagar älskar jag min gravida kropp även om det är flera kilon som satt
sig lite här och var. man känner sig fin iallafall och jag älskar min runda mage. man vet ju
varför man blir större och det är det ju värt. kilona kan man få bort efteråt.
men vissa dagar så tycker jag inte alls om min gravida kropp. jag känner mig ja, rent utsagt fet
och äcklig. det är det säkert många som gör ibland när dom är gravida. man känner sig så stor
och klumpig, som en ful flodhäst. man känner sig inte alls attraktiv och det kan förstöra en hel dag.

vissa dagar behöver man nog som gravid helt enkelt lite mer kärlek och uppmärksamhet.

men i slutändan så finns det nog inget bättre än att vara gravid.
det finns nog inget som kan göra dig lyckligare än att känna det lilla livet i magen röra på sig.
det finns nog inget man kan längta till lika mycket som man gör efter att få träffa sitt barn.
hormoner, känslor, smärtor, illamående och allt sånt är lätt värt att gå igenom.
det är ingenting emot den lycka och glädje man får både under och efter graviditeten. 

ja så är det.
idag är en ganska dålig dag dock. har legat i sängen hela dagen hittills och bara gråtit.
varför vet jag inte riktigt. känner mig bara ledsen. ful. tjock. blä.
tror dock att lillan känner av det för hon sparkar mer än vanligt och varenda spark får mig
att må bättre iallafall. ska lägga mig och vila en stund och bara njuta utav all rörelse i magen.
älskade barn♥


Kommentarer
Postat av: Angeliqa

Grattis till graviditeten! Stort lycka till på den kommande förlossningen och i livet som mamma.

2012-07-02 @ 12:51:47
URL: http://sopnedkast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback